مسابقه ملی سخنوری رسا برگزار شد

مدرسه کسب و کار فردوسی با هدف رشد و شکوفایی بلاغت و فصاحت و تقویت مهارت سخنرانی و تاثیر گذاری، ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان برای توجه بیشتر به ارتقای مهارت سخنوری و فن بیان، ایجاد بستر مناسب برای معرفی نظرات و ایده های جدید و اثر بخش و شناسایی دانش آموزان توانمند در حوزه سخنوری و کمک به رشد ایشان مسابقه ای تحت عنوان رقابت سخنوران آینده یا به اختصار “رسا” برگزار نمود. آموزش سخنوری یکی از مهارت هایی است که در مدرسه کسب و کار فردوسی به آن پرداخته می شود و اهمیت زیادی دارد. از این رو پس از آموزش های لازم 50 دانش آموز با یکدیگر در جلسه ای با حضور والدین به رقابت پرداختند که از مجموع 50 دانش آموز 7 دانش آموز دختر و پسر توسط داوران برگزیده شدند.
از مدارس کسب و کار اراک و یزد برای رقابت سخنوری دعوت به عمل آمد. قرار بر این بود تا این مدارس نیز رقابت سخنوری را بصورت درون گروهی برگزار کنند و افراد منتخب خود را برای رقابت به مشهد اعزام کنند. متاسفانه مدرسه کسب و کار اراک نتوانست در رقابت حضور پیدا کنند اما 5 دانش آموز منتخب از مدرسه کسب و کار یزد برای رقابت در مشهد حضور پیدا کردند.
دور اول مسابقه رسا در آبان ماه 95 به صورت استانی برگزار شد. دوره دوم مسابقه رسا به صورت بین استانی بود که در 26 مرداد تابستان 96 به میزبانی مشهد در مدرسه کسب و کار فردوسی برگزار گردید. دانش آموزان مدرسه کسب و کار یزد و مشهد در فرهنگسرای رسانه به مدت 4 ساعت به رقابت پرداختند. نفرات اول تا سوم مفتخر به دریافت جوایز گردیند و به سایرین گواهی حضور در مسابقه اعطا گشت.
مسابقه رسا
مدرسه کسب و کار فردوسی قصد دارد مسابقات بعدی به صورت کشوری برگزار کند. لذا منتظر اطلاعیه های دعوت ما از طریق کانال تلگرام Ferdowsisummerschool@ باشید.

Share: