افتتاحیه سومین دوره مدرسه بین المللی کسب و کار فردوسی با عنوان “ورود به جزیره شگفت انگیزها”

افتتاحیه سومین دوره مدرسه بین المللی کسب و کار فردوسی با عنوان “ورود به جزیره شگفت انگیزها” با محوریت تکنیک های شناسایی توانمندی های نوجوانان روز پنجشنبه مورخ پانزدهم تیر ماه در سالن همایش فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار گردید. هدف از برگزاری این همایش، معرفی سومین دوره مدرسه تابستانه کسب و کار و آشنایی دانش آموزان جدید الورد با فعالیت های این مجموعه بود.

در ابتدا کلیپی با موضوع نقد سیستم آموزشی برگزار گردید. سپس مهندس مصطفی مکارم، بنیان گذار مدرسه کسب و کار فردوسی، سال اول مدرسه دانش آموزی، که “منِ شگفت انگیز” نام دارد، را اینطور توصیف کرد:

هر فرد دارای استعداد و توانایی های منحصر به فرد است، ولی اینکه چگونه استعداد یابی کنیم تا هرکس بتواند به آنچه در درونش هست به سهولت دست پیدا کند، کار راحتی نیست. وی خاطر نشان کرد مدرسه کسب و کار فردوسی با هدف کشف استعداد و توانایی دانش آموزان سه سال است که فعالیت می کند و امسال نیز کتابی را تدوین کرده تا بتواند این مهم را به نحو احسن انجام دهد تا یکایک دانش آموزان را به مرحله خودشناسی و خود باوری برساند.

دکتر رضا صمدی، کارشناس تربیتی نوجوان، سخنران بعدی برنامه بود که به تشریح مدل های تربیتی فرزندان و تکنیک های استعدادیابی آنها پرداخت. ضمن نقد سیستم تک بعدی آموزش و پرورش در کشور، وی خاطر نشان کرد که هر فرد از نُه هوش برخوردار بوده و جایز نیست به فردی که در یک یا چند زمینه قابلیت چندانی ندارد، نگاهی منفی داشت. وی در ادامه انواع هوش (زبانی، منطقی، فضایی، بدنی، آوایی، میان فردی، درون فردی، هستی گرایی و معنوی) را معرفی و ویژگی های هر یک را برشمرد.

تئاتر ویژه مدرسه کسب و کار فردوسی قسمت بعدی برنامه بود که با موضوع چگونگی کار مدرسه کسب و کار فردوسی توسط دانش آموختگان گروه هنر و معماری سال قبل مدرسه دانش آموزی زیر نظر مربیان این گروه جهت تلطیف فضای همایش اجرا شد.
در انتها مهندس سجاد پورکیان، مدیر محتوایی مدرسه بین المللی کسب و کار فردوسی، درباره قوانین مدرسه و نحوه حضور در مدرسه با دانش آموزان و اولیا آنها به صحبت نشست. وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به پیشرفت های علمی و عملی حاصل شده در سالهای گذشته، سومین دوره مدرسه تابستانه نیز با کیفیت بهتری نسبت به سالهای قبل برگزار شود.

, , ,
Share: