کمپ شماره یک (سفر به درون)

درباره دوره شگفت انگیزان آینده

«سفر به درون خود»

براساس تجربه هشت ساله ما در برگزاری مدارس کسب و کار ویژه دانش آموزان و مطالعات جامعی که بر مدارس کسب و کار بین المللی داشتیم؛ به یک نکته مهم رسیدیم:

هر نوجوانی فارغ از اینکه باید مهارت‌های مختلفی برای طراحی مسیر شغلی آینده خود کسب کند، برای رشد و توسعه فردی باید مهارت برگشت به درون خود را بیابد؛ بتواند علاقه‌ها و مهارت‌های خود را بشناسد، مسئولیت پذیری و قدرت تفکر خود را افزایش دهد و در نهایت بتواند اعتماد به نفس و عزت نفس خود را ارتقا دهد.

در کمپ اول از سلسله کمپ‌های شگفت انگیزان آینده، در تلاشیم تا نوجوان‌ها با تکیه بر مهارت خودشناسی بتوانند به امکانات و دارایی‌های وجودی‌شان دست پیدا کنند، شناخت و تفکر در رابطه با خودشان را رقم بزنند و پس از کشف و شناسایی استعدادها وارد مراحل بعدی شوند.

با عرض پوزش ظرفیت کمپ تکمیل شده است!

معرفی کمپ سفر به درون

اهمیت دوره سفر به درون خود

  • چرا باید علایق و افکارمان را بسنجیم؟ چرا به کشف خودمان بپردازیم؟

توجه به عواطف و افکارمان و بررسي آن‌ها، کلید درک و شناخت بهتر خودمان است؛ كليد پذیرفتن کسی که هستیم. زماني كه ما موجوديت درون خودمان را بپذيريم، مهارت خود آگاهی و عملکرد آگاهانه را به دست مي‌آوریم و به همین دلیل است که خودشناسی ویژگی افراد موفق است.

توجه به دستاوردهاي خودشناسي ضرورت اين موضوع را شفاف تر مي‌کند:

دستاوردهای دوره

  • خودشناسی مزایای بسیار زیادی دارد که در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تصمیم گیری بهتر

کسی که برای خودشناسی وقت می‌گذارد، کیفیت تصمیم‌ها و انتخاب‌هایش افزایش خواهد یافت. از ساده‌ترین تصمیم‌های زندگی تا تصمیم‌های بسیار پیچیده مثلاَ انتخاب مسیر شغلی یا ورود به دنیای کارآفرینی همگی به خودشناسی نیاز دارند.

وقتی صفات شخصیتی و ارزش‌هایمان را می‌شناسیم  گزینه‌های مناسب‌تری را انتخاب می‌کنیم و احتمال این‌که بعداً پشیمانی را تجربه کنیم کاهش خواهد یافت.

زمینه‌سازی برای تغییر و توسعه فردی

ما تا وقتی «وضعیت موجود» را ندانیم و به رسمیت نشناسیم، چگونه می‌توانیم حرکت به سمت «وضعیت مطلوب» را آغاز کنیم؟

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که مجموعه‌ای از بهترین عادات، رفتار و ویژگیهای شخصیتی را دارد. به همین علت بسیاری از ما علاقه داریم همواره در مسیر بهبود و توسعه فردی قدم برداریم. اما تا زمانی که خود را به خوبی نشناسیم، تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم کم‌اثر یا بی‌اثر خواهد بود.

توانایی پیش‌بینی رفتارهایمان

بسیاری از مشکلات و اشتباهات ما در زندگی به این موضوع بازمی‌گردد که شناخت کافی از ویژگی‌های خودمان نداریم. اگر خودمان را به خوبی بشناسیم، پیش از قرار گرفتن در یک موقعیت به عنوان مثال پیش از انتخاب یک شغل، کم‌و‌بیش می‌توانیم حدس بزنیم که کجا ممکن است کم بیاوریم یا اشتباه کنیم.

همین شناخت می‌تواند نقش پیشگیری‌کننده ایفا کند. وقتی به شناخت خوبی از خودمان برسیم، حتی اگر نتوانیم از وقوع یک رویداد منفی پیشگیری کنیم، خودشناسی می‌تواند به ما کمک کند تا از چنین شرایطی راحت‌تر عبور کنیم.

شناخت بهتر دیگران

ناگفته پیداست که هر چقدر در شناخت خودمان قوی‌تر شویم، شناخت دیگران هم برایمان ساده‌تر خواهد بود. ضمن این‌که تفاوت‌های فردی را هم بهتر درک می‌کنیم و به رسمیت می‌شناسیم. بنابراین خودشناسی و به تبع آن دیگرشناسی می‌تواند قدرت ما را در مهارت ارتباطی، مذاکره، کار تیمی، مدیریت تعارض و سایر تعاملات انسانی نیز افزایش دهد.

به همین علت، لازم است نوجوانان برای آشنایی با مباحث خودشناسی وقت بگذارند.

نحوه برگزاری دوره

کمپ سفر به درون خود اولین کمپ از سلسله کمپ‌های شگفت انگیزان آینده است؛ که در قالب کمپ فشرده یک روزه برگزار می‌شود. این دوره حضوری است و در تاریخ‌7 شهریورماه 1401 در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار می‌شود.

  • مخاطبین کمپ: دانش‌آموزان دهم ویازدهم
  • تاریخ برگزاری: 7 شهریورماه
  • مدت زمان: 8:30 الی 17 (به همراه ناهار و پذیرایی)
Share: