همایش هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان پایه نهم

همایش هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان پایه نهم به کوشش مدرسه کسب و کار فردوسی و دبیرستان دخترانه ثامن نور ، یکشنبه 15 اسفندماه 95 در دبیرستان ثامن نور مشهد برگزار گردید.
مدرسه کسب و کار فردوسی  همایش هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان پایه نهم را این بار در دبیرستان ثامن نور برای دانش آموزان و اولیای آن ها برگزار نمود.
این همایش که به صورت جداگانه در دو سالن برای دانش آموزان پایه نهم و اولیای آن ها برگزار گردید.
در بخش دانش آموزی دکتر رضا صمدی مشاور ارشد دبیرستان های بعثت مشهد، به ضرورت انتخاب رشته صحیح برای دانش آموزان پرداختند . همچنین ایشان ضمن معرفی رشته های مختلف برای دانش آموزان پایه نهم، اهمیت خصوصیات ،علایق و مهارت های هر فرد در انتخاب رشته را خاطر نشان کردند.
در بخش اولیای دانش آموزان ابتدا مهندس مکارم استاد دانشگاه و رییس هست مدیره شتاب دهنده کسب و کار فردوسی به معرفی 1/3 طلایی زندگی هر فرد پرداختند. ایشان تاکید کردند که در انتخاب رشته دانش آموزان اولیا فقط مشاور برای دانش آموزان باشند و از تحمیل علایق و سلایق خود به فرزندانشان اجتناب نمایند. همچنین خاطر نشان کردند که روابط مستحکم و پایدار بین اولیا و فرزندان نقش به سزایی در پذیرش راهنمایی های اولیا برای فرزندان دارد.
در ادامه خانم مهندس حیدری مدیر مدرسه کسب و کار دانش  آموزی که خود دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارند به معرفی رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک پرداختند و دروس مهم پایه برای دانش آموزان در دوران دبیرستان را بیان کردند.و به نقش مهم و اساسی ویژگی های شخصیتی  هر فرد در انتخاب رشته پرداختند.
در پایان خانم استکانی مدیر مدرسه دانشجویی کسب و کار فردوسی نیز که دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری  هستند به تبیین دروس مهم و رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی پرداخته و اهمیت پشتکار دانش آموزان علوم تجربی برای کسب نتیجه قابل قبول در کنکور را بازگو کردند.

, ,
Share: