ششمین همایش یک سوم طلایی زندگی

ششمین همایش یک سوم طلایی زندگی با معرفی مشاغل و رشته علوم انسانی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا مشهد برگزار شد.

مدرسه کسب و کار فردوسی ششمین همایش یک سوم طلایی زندگی با معرفی مشاغل و رشته علوم انسانی یکشنبه 22 اسفند ماه در سالن همایش دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا مشهد برگزار کرد. در این همایش که از سری همایش های یک سوم طلایی زندگی است ابتدا خانم مهندس حیدری مدیر مدرسه کسب و کار فردوسی  ضمن خوشآمد گویی و معرفی مدرسه کسب و کار فردوسی  توضیح مختصری در خصوص سری همایش های یک سوم طلایی زندگی با هدف معرفی مشاغل رشته های گوناگون پرداختند و به لزوم اهمیت این همایش ها تاکید کردند. همچنین ایشان از برگزاری سومین مسابقه نقشه گنج در هفته اول اردیبهشت ماه سال 96 خبر دادند.
سپس جناب مهندس مکارم رییس هیئت مدیره شتابدهنده کسب و کار فردوسی  به سخنرانی در خصوص معرفی زمان یک سوم طلایی زندگی هر فرد و تفاوت افراد موفق و نا موفق و عادت هایشان پرداختند. ایشان خاطر نشان کردند که انتخاب های خوب پیش زمینه عادات خوب است. همچنین در ادامه صحبت هایشان از اولیای دانش آموزان خواستند تا با مشارکت دادن دانش آموزان در امور مختلف و ارزش نهادن به آن ها در رسیدن به اهداف متعالی شان آن هارا راهنمایی کنند.
در ادامه آقای کاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور جوان شهرداری مشهد و از اساتید دانش گاه در خصوص رشته تحصیلی و شرایط ورود به این رشته با دانش آموزان و اولیای آنها شحبت کردند. ایشان تلاش و اراده، قدرت فن بیان، سخنور بودن و تسلط به زبان های عربی ، انگلیسی و فرانسه را ازعوامل مهم در موفقیت در رشته حقوق دانستند. همچنین ایشان به برخی از مشکلات در این رشته همچون تعداد بالای افراد منتظر آزمون وکالت، سردفتری اشاره کردند.

در بخش بعدی همایش  سرکار خانم فتحی کارشناس ارشد  روانشناسی و از مشاوران برجسته مشهد در خصوص رشته روانشناسی و گرایش های مختلف این رشته به صحبت پرداختند و در خصوص معضلات این رشته فرمودند: مشکلات و معضلات این رشته نسبی استو هیچ دو روانشناسی شبیه هم نیستند ازین رو علم روانشناسی قانون کلی ندارد و به عنوان یک علم صرفا تجربی شناخته می  شود. البته این رشته فرسایش روانی بسیار بالایی دارد و افرادی که روان درمانی انجام می دهند باید به لحاظ روحی بسار قوی باشند.

آقای رضایی از مدیران برجسته و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دیگر سخنرانان این همایش بودند. ایشان انتخابل مناسب را از عوامل موفقیت در این رشته بیان کردند و خاطر نشان کردند که: برای رشته مدیریت باید فردی بروگرا، با اعتماد به نفس بالا و دارای روابط عمومی بسار خوب باشید. همچنین قدرت انعطاف بالا و ارتباطات گوناگون می تواند از جمله ویژگی های یک مدیر موفق باشد.

در انتهای این همایش نیز سخنرانان طی دقایقی به سوالات حاضرین در خصوص هر کدام از رشته ها پاسخ دادند.

برای مشاهده تصاویر کلیک بفرمایید.

,
Share: