اولین همایش سینما کسب و کار برگزار شد

اولین همایش از سری همایش های سینما کسب و کار با عنوان “برای موفقیت به صداهای درونت گوش بده” با محوریت شناخت احساسات فرزندان در رویکرد آینده شغلی آنها مورخ نهم تیر در سالن همایش­های هتل ثامن مشهد به میزبانی مدرسه کسب و کار فردوسی برگزار گردید. هدف از برگزاری این همایش ها، آگاهی بخشی والدین و فرزندان نسبت به عناصر کلیدی موفقیت فرزندان در عرصه زندگی فردی و شغلی است. نکته قابل توجه در مورد سینما کسب و کار، بهره گیری از انیمیشن های مطرح دنیا در انتقال این دست مفاهیم است.

انیمیشنی که برای اولین همایش انتخاب شده بود، انیمیشن سرنشینان”Inside Out” محصول استودیوی پیکسار بود. پس از نمایش انیمیشن دکتر مسعود گوهری منش، رئیس آکادمی بین المللی پژوهش فردوسی، به بررسی 5 احساس غم، شادی، ترس، انزجار و عصبانیت پرداخت. وی اذعان کرد که تنها با مدیریت این احساسات می توان به موفقیت یک فرد امیدوار بود. علاوه بر این، او به علل بی انگیزگی نوجوانان و جوانان پرداخت و خاطر نشان کرد که برای رفع این مشکل، والدین بایستی در ابتدا مفاهیمی چون هدف، برنامه ریزی، چشم انداز و اهمال کاری را برای فرزندان خود به خوبی تعریف کنند.

مهندس مهدی تیزابی، که سخنران بعدی برنامه بود و بالغ بر بیست سال کار آموزشی تربیتی نسل جوان را در کارنامه خود دارد، ابتدا سخنانش را با طرح پرسش­هایی درباره انواع هوش از حضار در سالن شروع کرد. وی با اشاره به ضرورت شناخت لایه­های درونی و منحصر به فرد افراد، کشف توانایی‌های فرزندان و رشد آنها را از بزرگترین رسالت والدین عنوان کرد. وی در پایان اظهار داشت بذرهای اصلی وجود خودتان راکشف کنید و آنها را رشد دهید تا درختی تنومند به بار بنشیند.
در انتهای مراسم خانم مهندس سارا حیدری، مدیریت مدرسه دانش آموزی کسب و کار فردوسی، به تشریح اهداف مدرسه بین المللی کسب وکار فردوسی پرداخت و به سوالات افراد به طور جداگانه پاسخ دادند.

خانم عادله حیاطی، معاونت مدرسه “سیمای دانش” که در برنامه حاضر بود، در پاسخ به سوال گزارشگر مدرسه کسب و کار اظهار داشت: “برنامه بسیار مفید بود. پخش انیمیشن نیز باعث شد که در ابتدا ذهن به خوبی درگیر شود. از آنجایی که من دائما با والدین و دانش­آموزان در ارتباط هستم، مدام با والدینی روبرو می­شوم که فرزندشان را بسیار با استعداد می دانند. این برنامه مکان مناسبی بود تا والدین متوجه شوند که استعداد به تنهایی کافی نیست، بلکه باید یاد بگیرند چطور توانایی های فرزندشان را کشف و شکوفا کنند. علاوه بر این، در پرورش مهارت های فرزندان بایستی هوشمند عمل کرده و صرفا روی توانمندی های منحصر به فرد آنها تمرکز کنیم، نه اینکه بی هیچ الگویی فقط بدنبال پرورش مهارت های گوناگون در آنها باشیم، نکته ای که بسیاری از والدین از آن غافلند.”

, , ,
Share: